Valoracions de: les competències i el bloc

Valoració de les competències assolides i de com ha estat el seu aprenentatge durant l’assignatura

Retrocedint en el temps fins el 28 de febrer, dia que vaig fer la primera aportació a aquest bloc, on feia referència precisament a aquelles competències educatives que em feien més respecte i em suposarien més esforç i treball, per la complexitat que representaven per mi, a saber:

  1. Organitzar i animar situacions d’aprenentatge
  2.  Gestionar la progressió dels aprenentatges
  3.  Elaborar i fer evolucionar els dispositius de diferenciació
  4.  Implicar als alumnes en el propi aprenentatge i el seu treball

Puc dir que, efectivament no m’equivocava, però que m’he endut sorpreses.

Competència nº1: em costà tot d’una, en les primeres ocasions, però després d’observar la tutora en el seu procés d’elaboració, he anat entenent la dinàmica i paulatinament, he entès que allò més senzill i simple meravella als infant i que un cop saps com organitzar les situacions (sempre prèvia planificació), l’animació gairebé sorgeix espontàniament.

Competència nº2: igual que l’anterior, mai no he treballat amb nens de 2 anys o menys i no sabia molt bé com calibrar el seu progrés, però la tutora de referència ha estat un bon exemple. Observar i estar atenta a cada infant, és suficient (les seves accions, reaccions, canvis…); tot són indicadors del seu progrés. De manera que vas prenent notes mentals que després reflecteixes damunt suport físic (ordinador, paper, graelles amb ítems…)

Competència nº3: a la meua aula he comptat amb dos infants amb educació específica i he pogut viure amb ells com s’adaptaven al ritme dels seus companys, i vic versa.

Competència nº 4: penso que aquesta ha sigut la meua gran sorpresa! Be, de fet, una de moltes! Els pàrvuls “s’apunten a un bombardeig”, com diu el refrany. I ho he comprovat cada dia. Qualsevol proposta els atreu, també és cert que la manera com la presentes és cabdal per atreure la seva atenció en un 75% o bé, 100%.

Les sis competències restants, al contrari que les primeres, han succeït com esperava. Recordem-les:

5.  Treballar en equip
6.  Treballar de la gestió de l’escola
7.  Informar i implicar als pares
8.  Utilitzar les noves tecnologies
9. Fer front als deures i dilemes ètics de la professió
10.  Organitzar la pròpia formació contínua

 Sempre m’ha agradat treballar en equip perquè l’aprenentatge és per tot arreu; la gestió de l’escola, quan es fa en cooperació és simplifica (de fet penso que complementa el que he dit abans de treballar en equip); els pares confien molt en les educadores i, personalment, he conegut unes famílies molt properes que han fet la meva intervenció d’allò més natural i ben rebuda (a més, igual que els infants, “s’apuntaven a un bombardeig” dia si dia també!).

De les noves tecnologies, en parlaré a la valoració del bloc (següent comentari) i, en relació a les dues darreres competències diré que, en aquest període de tres mesos no m’he trobat en cap dilema i que, la formació, també ho he dit repetides vegades, és quelcom permanent que dura tota una vida, no només aquells lapses de temps majoritàriament acadèmics.

 Valoració del bloc

Pel que fa al bloc, m’agrada conèixer i provar tot allò que suposa una millora en la qualitat de vida de l’ésser humà, però també he de dir, que no m’agrada l’esclavitud a la que hom pot sucumbir, en el sentit que existeixen individus que passen un excés de temps immersos en aquest món virtual que, per descomptat, no ho és tot ans un avenç tecnològic important que si ha canviat el rumb del món en molts aspectes (per bé i per dolent), però que l’home ha de controlar, no a l’inrevés.

Potser m’estic sortint del tema…

Com anava dient, en la praxi, el bloc ha esdevingut una eina molt reflexiva (vet aquí el nom d’aquesta matèria) i laboriosa. Susdita reflexió posa cara a cara teoria i realitat, arribant a unes conclusions pròpies que poden sobtar per la seva disparitat o, coherència. Això, m’ha ajudat com a estudiant i futura docent, per fer-me conscient de quina és la realitat coexistent en el sector educatiu i analitzar quins canvis caldrien, que podríem mantenir i, d’allò mantingut, què es podria millorar.

La part tecnològica m’ha fallat una mica perquè quan provava d’afegir gadgets (un calendari, un rellotge… ) el propi sistema em feia passar al model ‘premium’, i tots sabem que susdit model significa desemborsar una quantitat ix de calers. (Ja coneixia i dominava blogger i he volgut provar el sistema de gestió de continguts wordpress).

Ras i curt, el que vull dir és que, a nivell de contingut significatiu per mi, ha sigut com reafirmar i fermar coneixements que em proporcionen seguretat (molt important). I que, com ja passés amb el quadern, ha suposat un esforç i feina constant.

  • JUSTIFICACIÓ DE LES COMPETÈNCIES

2.1 Identifica els punts forts i els punts febles quan a les seves capacitats i competències professionals

Abans de començar les pràctiques tenia sospites que he confirmat, sobre quins ítems comportarien un esforç extra en el meu aprenentatge

2.6 Argumenta el que ha fet i per què

Justifico les meves accions

Deixa un comentari

